138161
Book
In basket
(Biblioteka Narodowa. SERIA I ; 225)
Studium Wyspiańskiego zawiera stwierdzenia, które były dla ówczesnego teatru polskiego nowatorskie. Postuluje m.in. aby przy tworzeniu scenografii zrezygnować z iluzjonizmu, a zamiast tego sięgnąć po kreacyjne dekoracje, oddające ducha dramatu lub zrezygnować ze scenografii w ogóle. Nowa jest też jego interpretacja postaci Hamleta – zamiast dotychczasowej, romantycznej wizji duńskiego księcia jako słabeusza, proponuje Hamleta-intelektualistę; inną funkcję przypisuje też jego monologom – nie mają one być spowiedzią skierowaną w stronę publiczności, a ciągiem myśli, tworzących się na bieżąco i zmierzających do odkrycia pewnych prawd. Całą historię Hamleta interpretował też w perspektywie historiozoficznej.
Availability:
Biblioteka Główna - Dorośli
There are copies available to loan: sygn. 792 (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again